Е-господарювання
Автоматизація і впровадження інформаційних систем бухгалтерського обліку та фінансового аналізу в умовах ринкової економіки України сьогодні стає однією з найбільш важливих задач будь якої установи. Сам по собі бухгалтерський облік на підприємстві, лише одна складова, яка може розглядатися як внутрішня справа підприємства, друга - оцінка фінансово-господарської діяльності підприємства з боку держави (звітність, складання якої є досить трудомістким процесом). Комп’ютерні програми дозволяють заощадити час і сили облікових робітників за рахунок автоматизації рутинних операцій, знайти арифметичні помилки в обліку і звітності, оцінити поточне фінансове становище підприємства і його перспективи.
Сьогодні керівник приймає рішення в умовах невизначеності і ризику, що змушує його постійно тримати під контролем різні аспекти фінансово - господарської діяльності. Ця діяльність відображена у великій кількості документів, що містять різнорідну інформацію. Грамотно оброблена і систематизована вона є в певній мірі гарантією ефективного управління. Навпроти, відсутність достовірних даних може привести до невірного управлінського рішення і, як наслідок, до серйозних збитків.
У Національному агенстві України з питань державної служби сьогодні впроваджено ряд інформаційних систем бухгалерського обліку:
"1С:Бухгалтерія", призначена для автоматизації бухгалтерського й податкового обліку. Забезпечує рішення основних завдань, що стоять перед бухгалтерською службою, а також дозволяє здійснювати облік ПДВ, облік заробітної плати, податковий облік, підготовку стандартних бухгалтерських та регламентованих звітів, і т.п.
"Бюджет" аналітично-інформаційна система підтримки державного бюджету, яка дозволяє здійснювати:
- формування пропозицій до прогнозного обсягу видатків та програмної класифікації;
- формування прогнозу ресурсів Державного та місцевих бюджетів;
- підготовка граничних обсягів видатків та текстової частини Закону «Про Державний бюджет»;
- формування аналітичних матеріалів по динаміці основних показників Державного, місцевого та зведеного бюджетів за 5 років;
- формування статистичної та аналітичної звітності;
- складання розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
- розрахунок помісячних граничних обсягів видатків;
- підтримка багатоваріантного підходу до створення розпису;
- внесення змін до розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
- формування звітності по розпису та змінам до розпису.
"МЕРЕЖА - М", програма, розроблена Державним казначейством України з метою виконання розпорядниками бюджетних засобів і органами Державного казначейства вимог ряду нормативних документів, і побудована з урахуванням методології виконання Державного і місцевого бюджетів. Ця програма призначена для формування електронних і паперових носіїв розподілів, зобов'язань і платіжних доручень по Державному та місцевих бюджетах;
"ПАРУС-консолідація" - комплексна система автоматизації консолідованого обліку спеціально розроблена для великих підприємств і установ, які мають велику кількість підзвітних структур, що періодично звітують перед головною організацією. Функціонально гнучка система, що дозволяє зводити й аналізувати інформацію різних аспектів, наприклад, виконувати зведення бухгалтерської звітності, здійснювати збір і аналіз статистичної інформації з роботи різних напрямків діяльності підприємства, або обробку даних по підзвітних установах і т.п.
Система дозволяє автоматизувати всі основні етапи роботи зі звітами:
- заповнення, перевірка й друк первинних звітів;
- одержання зведеної звітності, її контроль;
- аналіз інформації, що міститься у звітах і її подання у вигляді аналітичних звітів, графіків і діаграм;
- зберігання первинних і зведених звітів у базі даних, використання інформації, що зберігається в ній, при заповненні й аналізі звітів;
- обмін інформацією між підзвітними структурами.
Підписатися на новини
-
Впровадження Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
Євроінтеграція є головним і незмінним зовнішньополітичним пріоритетом України, а подальша розбудова та поглиблення взаємовідносин між Україною та ЄС здійснюється на принципах політичної асоціації та економічної інтеграції.Детальніше
-
Інструмент інституціональної розбудови Twinning
Twinning (англ. twins — близнюки) — інструмент інституціональної розбудови, у рамках якого відбувається співпраця на рівні державних службовців аналогічних органів державної влади країн-членів ЄС та України. Інструмент Twinning передбачає надання довгострокової допомоги (період підготовки проєкту Twinning в середньому складає 1–1,5 роки, а період реалізації 1–3 роки) з метою впровадження елементів державного управління, необхідних для адаптації національного законодавства до норм та стандартів ЄС. Нормативно-правова база Механізм використання інструменту Twinning в Україні Рекомендації ініціаторам проєктів Twinning Twinning є особливою формою технічної допомоги, у рамках якої відбувається співпраця між органами державної влади та аналогічними державними інституціями держав-членів ЄС, спрямованою на досягнення спільними зусиллями поставлених цілей. Довідково: у 1998 році інструмент Twinning було запропоновано Європейською Комісією для країн-кандидатів на вступ до ЄС для підтримки…
-
Інструмент інституціональної розбудови TAIEX
TAIEX (Technical Assistance Information Exchange) – це інструмент короткострокової технічної допомоги та обміну інформацією, що надається Європейською Комісією з метою розбудови інституціональної спроможності, наближення та імплементації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу (acquis communautaire), а…
-
Загальна інформація про НАТО
НАТО (NATO – North Atlantic Treaty Organisation) – Організація Північноатлантичного договору – міжнародна організація, створена 4 квітня 1949 року для колективної оборони країн Західної Європи та Північної Америки згідно з принципами 51 статті Статуту ООН.Детальніше