Врегулювання конфлікту інтересів на державній службі

Проект Закону України "Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування" розроблено з метою реалізації положень Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності», затвердженої Указом Президента України від 11 вересня 2006 року № 742 та на виконання пункту 109 Орієнтовного плану законопроектних робіт на 2008 рік.

Пояснювальна записка до проекту Закону України

Основними положеннями проекту Закону України „Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування”:

  • впроваджуються терміни „конфлікт інтересів”, „потенційний конфлікт інтересів” та дається їх визначення;
  • встановлюється широке коло суб’єктів, на яких поширюється Закон (у тому числі, Закон поширюватиметься на Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України та інших посадових осіб зі спеціальним статусом);
  • впроваджується термін „публічні службовці”, який об’єднує осіб, уповноважених на виконання функцій держави (від Президента, вищих посадовців, державних службовців до керівників державних підприємств, установ, організацій) та посадових осіб органів місцевого самоврядування, на яких передбачається поширення Закону;
  • визначаються уповноважений орган (повноваження якого покладаються на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної служби) та уповноважені особи (посадові особи підрозділу з питань персоналу органу державної влади або органу місцевого самоврядування, призначення яких погоджуватиметься уповноваженим органом);
  • закріплюються положення щодо декларування доходів та витрат публічних службовців та процедура моніторингу декларацій;
  • встановлюються обмеження щодо використання службового становища та отримання подарунка, що може призвести до конфлікту інтересів;
  • закріплюються основні принципи щодо запобігання виникненню конфлікту інтересів, які поширюватимуться на всіх публічних службовців;
  • визначаються положення щодо запобігання виникненню конфлікту інтересів та конкретні способи його врегулювання, що має стати дієвим механізмом виконання Закону;
  • передбачається прийняття кодексів етики, а також правил щодо конфлікту інтересів у діяльності окремих публічних службовців зі спеціальним статусом;
  • закріплюються гарантії щодо захисту осіб, що сприяють виявленню конфліктів інтересів в діяльності публічних інтересів;
  • встановлюється дисциплінарна відповідальність за порушення норм Закону щодо конфлікту інтересів до всіх публічних службовців, крім тих посадових осіб, яких через їх спеціальний статус неможливо притягнути до відповідальності за порушення вимог цього Закону (зокрема, Президент, народні депутати, депутати рад);
  • визначаються підстави притягнення публічних службовців до дисциплінарної відповідальності, види дисциплінарних стягнень, порядок дисциплінарного провадження.

Стан проходження законопроекту.

Проект Закону України «Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування» 29.12.08 внесено до Кабінету Міністрів України

3 лютого 2009 року на Урядовому комітеті з питань правової політики, оборони та правоохоронної діяльності прийнято рішення (протокол № 2) щодо схвалення основних положень законопроекту та дано доручення Головдержслужбі врахувати їх при підготовці законопроекту «Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, місцевого самоврядування» до другого читання.

20 березня 2009 року законопроект «Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, місцевого самоврядування» відхилено Верховною Радою України.

26 березня 2009 року Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу спільно з Головдержслужбою та Радою Європи було організовано круглий стіл з обговорення проекту Закону України „Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування”. За результатами якого прийнято рішення доопрацювати законопроект.

Контактна особа - Шаміль Амджадін

Attachments:
Download this file (poyasn_zakon_konflikt.doc)poyasn_zakon_konflikt.doc[ ]40 Kb
Download this file (zakon_konflikt.doc)zakon_konflikt.doc[ ]159 Kb

Subscribe newsletter

Врегулювання конфлікту інтересів на державній службі

Проект Закону України "Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування" розроблено з метою реалізації положень Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності», затвердженої Указом Президента України від 11 вересня 2006 року № 742 та на виконання пункту 109 Орієнтовного плану законопроектних робіт на 2008 рік.

Пояснювальна записка до проекту Закону України

Основними положеннями проекту Закону України „Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування”:

  • впроваджуються терміни „конфлікт інтересів”, „потенційний конфлікт інтересів” та дається їх визначення;
  • встановлюється широке коло суб’єктів, на яких поширюється Закон (у тому числі, Закон поширюватиметься на Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України та інших посадових осіб зі спеціальним статусом);
  • впроваджується термін „публічні службовці”, який об’єднує осіб, уповноважених на виконання функцій держави (від Президента, вищих посадовців, державних службовців до керівників державних підприємств, установ, організацій) та посадових осіб органів місцевого самоврядування, на яких передбачається поширення Закону;
  • визначаються уповноважений орган (повноваження якого покладаються на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної служби) та уповноважені особи (посадові особи підрозділу з питань персоналу органу державної влади або органу місцевого самоврядування, призначення яких погоджуватиметься уповноваженим органом);
  • закріплюються положення щодо декларування доходів та витрат публічних службовців та процедура моніторингу декларацій;
  • встановлюються обмеження щодо використання службового становища та отримання подарунка, що може призвести до конфлікту інтересів;
  • закріплюються основні принципи щодо запобігання виникненню конфлікту інтересів, які поширюватимуться на всіх публічних службовців;
  • визначаються положення щодо запобігання виникненню конфлікту інтересів та конкретні способи його врегулювання, що має стати дієвим механізмом виконання Закону;
  • передбачається прийняття кодексів етики, а також правил щодо конфлікту інтересів у діяльності окремих публічних службовців зі спеціальним статусом;
  • закріплюються гарантії щодо захисту осіб, що сприяють виявленню конфліктів інтересів в діяльності публічних інтересів;
  • встановлюється дисциплінарна відповідальність за порушення норм Закону щодо конфлікту інтересів до всіх публічних службовців, крім тих посадових осіб, яких через їх спеціальний статус неможливо притягнути до відповідальності за порушення вимог цього Закону (зокрема, Президент, народні депутати, депутати рад);
  • визначаються підстави притягнення публічних службовців до дисциплінарної відповідальності, види дисциплінарних стягнень, порядок дисциплінарного провадження.

Стан проходження законопроекту.

Проект Закону України «Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування» 29.12.08 внесено до Кабінету Міністрів України

3 лютого 2009 року на Урядовому комітеті з питань правової політики, оборони та правоохоронної діяльності прийнято рішення (протокол № 2) щодо схвалення основних положень законопроекту та дано доручення Головдержслужбі врахувати їх при підготовці законопроекту «Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, місцевого самоврядування» до другого читання.

20 березня 2009 року законопроект «Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, місцевого самоврядування» відхилено Верховною Радою України.

26 березня 2009 року Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу спільно з Головдержслужбою та Радою Європи було організовано круглий стіл з обговорення проекту Закону України „Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування”. За результатами якого прийнято рішення доопрацювати законопроект.

Контактна особа - Шаміль Амджадін

Attachments:
Download this file (poyasn_zakon_konflikt.doc)poyasn_zakon_konflikt.doc[ ]40 Kb
Download this file (zakon_konflikt.doc)zakon_konflikt.doc[ ]159 Kb
  • Twinning Institutional Building Instrument

    Twinning is a form of direct technical co-operation between public administrations and mandated bodies of the EU Member States and government authorities of Ukraine that transfers know-how and best practices between public administrations of the EU Member States and their Ukrainian counterparts.
    Read more...
  • TAIEX Institutional Building Instrument

    TAIEX is the Technical Assistance and Information Exchange instrument of the European Commission, which is provided for the purpose of building institutional capacity, approximation and implementation of national legislation to the legislation of the European Union (acquis communautaire), as well as its further effective application.
    Read more...
  • General Information on NATO

    NATO (North Atlantic Treaty Organization) – is an international organization founded on April 4, 1949 in response to collective defense of Western Europe countries and North America according to the principles of Article 51 of the UN Charter.
    Read more...

CAF

The Common Assessment Framework (CAF) – is an easy-to-use, free tool to assist public-sector organisations across Europe in using quality management techniques to improve their performance. The CAF is a Total Quality Management (TQM) tool which is inspired by the major Total Quality models in general, and by the Excellence Model of the European Foundation for Quality Management (EFQM) in particular. It is especially designed for public-sector organisations, taking into account their characteristics. As of 2021, the quality management system, created in accordance with the requirements of the Common Assessment Framework (CAF), is effectively functioning in 4160 organizations from 59 countries of the world.
Read more...

Functional survey

The analysis of the activity of the government authority is carried out by means of a functional survey. Functional survey is an analytical technique for assessing the effectiveness of executive authorities activities, which is a tool for analyzing the functions and assessing the effectiveness of the management activities of executive authorities and their structural subdivisions.
Read more...

Gender equality in civil service

The National Agency of Ukraine on Civil Service (hereinafter - NAUCS) implements a number of measures to ensure equal rights and opportunities for women and men and to overcome all forms of discrimination based on gender. Subpoint 7 of paragraph 1 of Article 4 of the Law of Ukraine “On Civil Service” as of December 10, 2015 No. 889-VIII defines that one of the principles of civil service is to ensure equal access to civil service, that is, the prohibition of all forms and manifestations of discrimination, the absence of unreasonable restrictions or providing unjustified advantages to certain categories of citizens during entry and completion of civil service.
Read more...

Civil competence in the civil service

The formation of civil competence is an urgent need of the present. Civil competence is understood as a person’s ability to exercise civil rights and duties actively, responsibly and effectively with the aim of developing a democratic civil society, as the quality of democracy is determined by the level of citizens’ competence.
Read more...