Е-господарювання

Автоматизація і впровадження інформаційних систем бухгалтерського обліку та фінансового аналізу в умовах ринкової економіки України сьогодні стає однією з найбільш важливих задач будь якої установи. Сам по собі бухгалтерський облік на підприємстві, лише одна складова, яка може розглядатися як внутрішня справа підприємства, друга - оцінка фінансово-господарської діяльності підприємства з боку держави (звітність, складання якої є досить трудомістким процесом). Комп’ютерні програми дозволяють заощадити час і сили облікових робітників за рахунок автоматизації рутинних операцій, знайти арифметичні помилки в обліку і звітності, оцінити поточне фінансове становище підприємства і його перспективи.

Сьогодні керівник приймає рішення в умовах невизначеності і ризику, що змушує його постійно тримати під контролем різні аспекти фінансово - господарської діяльності. Ця діяльність відображена у великій кількості документів, що містять різнорідну інформацію. Грамотно оброблена і систематизована вона є в певній мірі гарантією ефективного управління. Навпроти, відсутність достовірних даних може привести до невірного управлінського рішення і, як наслідок, до серйозних збитків.

У Національному агенстві України з питань державної служби сьогодні впроваджено ряд інформаційних систем бухгалерського обліку:

"1С:Бухгалтерія", призначена для автоматизації бухгалтерського й податкового обліку. Забезпечує рішення основних завдань, що стоять перед бухгалтерською службою, а також дозволяє здійснювати облік ПДВ, облік заробітної плати, податковий облік, підготовку стандартних бухгалтерських та регламентованих звітів, і т.п.

"Бюджет" аналітично-інформаційна система підтримки державного бюджету, яка дозволяє здійснювати:

  • формування пропозицій до прогнозного обсягу видатків та програмної класифікації;
  • формування прогнозу ресурсів Державного та місцевих бюджетів;
  • підготовка граничних обсягів видатків та текстової частини Закону «Про Державний бюджет»;
  • формування аналітичних матеріалів по динаміці основних показників Державного, місцевого та зведеного бюджетів за 5 років;
  • формування статистичної та аналітичної звітності;
  • складання розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
  • розрахунок помісячних граничних обсягів видатків;
  • підтримка багатоваріантного підходу до створення розпису;
  • внесення змін до розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
  • формування звітності по розпису та змінам до розпису.

"МЕРЕЖА - М", програма, розроблена Державним казначейством України з метою виконання розпорядниками бюджетних засобів і органами Державного казначейства вимог ряду нормативних документів, і побудована з урахуванням методології виконання Державного і місцевого бюджетів. Ця програма призначена для формування електронних і паперових носіїв розподілів, зобов'язань і платіжних доручень по Державному та місцевих бюджетах;

"ПАРУС-консолідація" - комплексна система автоматизації консолідованого обліку спеціально розроблена для великих підприємств і установ, які мають велику кількість підзвітних структур, що періодично звітують перед головною організацією. Функціонально гнучка система, що дозволяє зводити й аналізувати інформацію різних аспектів, наприклад, виконувати зведення бухгалтерської звітності, здійснювати збір і аналіз статистичної інформації з роботи різних напрямків діяльності підприємства, або обробку даних по підзвітних установах і т.п.

Система дозволяє автоматизувати всі основні етапи роботи зі звітами:

  • заповнення, перевірка й друк первинних звітів;
  • одержання зведеної звітності, її контроль;
  • аналіз інформації, що міститься у звітах і її подання у вигляді аналітичних звітів, графіків і діаграм;
  • зберігання первинних і зведених звітів у базі даних, використання інформації, що зберігається в ній, при заповненні й аналізі звітів;
  • обмін інформацією між підзвітними структурами.

Підписатися на новини

Е-господарювання

Автоматизація і впровадження інформаційних систем бухгалтерського обліку та фінансового аналізу в умовах ринкової економіки України сьогодні стає однією з найбільш важливих задач будь якої установи. Сам по собі бухгалтерський облік на підприємстві, лише одна складова, яка може розглядатися як внутрішня справа підприємства, друга - оцінка фінансово-господарської діяльності підприємства з боку держави (звітність, складання якої є досить трудомістким процесом). Комп’ютерні програми дозволяють заощадити час і сили облікових робітників за рахунок автоматизації рутинних операцій, знайти арифметичні помилки в обліку і звітності, оцінити поточне фінансове становище підприємства і його перспективи.

Сьогодні керівник приймає рішення в умовах невизначеності і ризику, що змушує його постійно тримати під контролем різні аспекти фінансово - господарської діяльності. Ця діяльність відображена у великій кількості документів, що містять різнорідну інформацію. Грамотно оброблена і систематизована вона є в певній мірі гарантією ефективного управління. Навпроти, відсутність достовірних даних може привести до невірного управлінського рішення і, як наслідок, до серйозних збитків.

У Національному агенстві України з питань державної служби сьогодні впроваджено ряд інформаційних систем бухгалерського обліку:

"1С:Бухгалтерія", призначена для автоматизації бухгалтерського й податкового обліку. Забезпечує рішення основних завдань, що стоять перед бухгалтерською службою, а також дозволяє здійснювати облік ПДВ, облік заробітної плати, податковий облік, підготовку стандартних бухгалтерських та регламентованих звітів, і т.п.

"Бюджет" аналітично-інформаційна система підтримки державного бюджету, яка дозволяє здійснювати:

  • формування пропозицій до прогнозного обсягу видатків та програмної класифікації;
  • формування прогнозу ресурсів Державного та місцевих бюджетів;
  • підготовка граничних обсягів видатків та текстової частини Закону «Про Державний бюджет»;
  • формування аналітичних матеріалів по динаміці основних показників Державного, місцевого та зведеного бюджетів за 5 років;
  • формування статистичної та аналітичної звітності;
  • складання розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
  • розрахунок помісячних граничних обсягів видатків;
  • підтримка багатоваріантного підходу до створення розпису;
  • внесення змін до розпису доходів, вилучень, асигнувань, фінансування, надання та повернення кредитів Державного бюджету;
  • формування звітності по розпису та змінам до розпису.

"МЕРЕЖА - М", програма, розроблена Державним казначейством України з метою виконання розпорядниками бюджетних засобів і органами Державного казначейства вимог ряду нормативних документів, і побудована з урахуванням методології виконання Державного і місцевого бюджетів. Ця програма призначена для формування електронних і паперових носіїв розподілів, зобов'язань і платіжних доручень по Державному та місцевих бюджетах;

"ПАРУС-консолідація" - комплексна система автоматизації консолідованого обліку спеціально розроблена для великих підприємств і установ, які мають велику кількість підзвітних структур, що періодично звітують перед головною організацією. Функціонально гнучка система, що дозволяє зводити й аналізувати інформацію різних аспектів, наприклад, виконувати зведення бухгалтерської звітності, здійснювати збір і аналіз статистичної інформації з роботи різних напрямків діяльності підприємства, або обробку даних по підзвітних установах і т.п.

Система дозволяє автоматизувати всі основні етапи роботи зі звітами:

  • заповнення, перевірка й друк первинних звітів;
  • одержання зведеної звітності, її контроль;
  • аналіз інформації, що міститься у звітах і її подання у вигляді аналітичних звітів, графіків і діаграм;
  • зберігання первинних і зведених звітів у базі даних, використання інформації, що зберігається в ній, при заповненні й аналізі звітів;
  • обмін інформацією між підзвітними структурами.
  • Інструмент інституціональної розбудови Twinning

    Twinning (англ. twins — близнюки) — інструмент інституціональної розбудови, у рамках якого відбувається співпраця на рівні державних службовців аналогічних органів державної влади країн-членів ЄС та України. Інструмент Twinning передбачає надання довгострокової допомоги (період підготовки проєкту Twinning в середньому складає 1–1,5 роки, а період реалізації 1–3 роки) з метою впровадження елементів державного управління, необхідних для адаптації національного законодавства до норм та стандартів ЄС. Нормативно-правова база Механізм використання інструменту Twinning в Україні Рекомендації ініціаторам проєктів Twinning Twinning є особливою формою технічної допомоги, у рамках якої відбувається співпраця між органами державної влади та аналогічними державними інституціями держав-членів ЄС, спрямованою на досягнення спільними зусиллями поставлених цілей. Довідково: у 1998 році інструмент Twinning було запропоновано Європейською Комісією для країн-кандидатів на вступ до ЄС для підтримки…
  • Інструмент інституціональної розбудови TAIEX

    TAIEX (Technical Assistance Information Exchange) – це інструмент короткострокової технічної допомоги та обміну інформацією, що надається Європейською Комісією з метою розбудови інституціональної спроможності, наближення та імплементації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу (acquis communautaire), а…
  • Загальна інформація про НАТО

    НАТО (NATO – North Atlantic Treaty Organisation) – Організація Північноатлантичного договору – міжнародна організація, створена 4 квітня 1949 року для колективної оборони країн Західної Європи та Північної Америки згідно з принципами 51 статті Статуту ООН.
    Детальніше

CAF

Загальна схема оцінювання (CAF) – це система управління якістю, розроблена на основі Моделі досконалості Європейського фонду управління якістю (EFQM), який є ефективним інструментом удосконалення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Станом на 2021 рік система управління якістю, створена відповідно до вимог Загальної схеми оцінювання (CAF), ефективно функціонує в 4160 організаціях із 59 країн світу.
Детальніше

Функціональне обстеження

Аналіз діяльності органу державної влади проводиться шляхом функціонального обстеження. Функціональне обстеження – це аналітична методика оцінки ефективності діяльності органів виконавчої влади, яка є інструментом аналізу функцій та оцінки ефективності управлінської діяльності органів виконавчої влади та їх структурних підрозділів.
Детальніше

Громадянські компетентності на державній службі

Формування громадянської компетентності є нагальною потребою сучасності. Під громадянською компетентністю розуміють здатність людини активно, відповідально й ефективно реалізовувати громадянські права та обов’язки з метою розвитку демократичного громадянського суспільства адже якість демократії і визначається рівнем компетентності громадян.
Детальніше