Нормопроектувальна діяльність у попередні роки
Законом України від 21 листопада 2002 р. № 228–IV схвалено Концепцію Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Згідно з зазначеною Концепцією адаптація законодавства України до законодавства ЄС передбачає поетапне прийняття й упровадження нормативно-правових актів України, розроблених з урахуванням законодавства Євросоюзу. Одним із головних завдань адаптації є забезпечення високого рівня підготовки в Україні проектів законів та інших нормативно-правових актів, вдосконалення порядку планування нормотворчої діяльності, розробка єдиних правил підготовки нормативно-правових актів.
Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу успішно виконує положення зазначеної Концепції, зокрема шляхом визначення серед основних пріоритетів своєї діяльності наступні:
- адаптація законодавства, що регулює сферу державної служби та державного управління, до стандартів Європейського Союзу;
- реформування державної служби, зокрема шляхом проведення адміністративної реформи;
- забезпечення розвитку державних інституцій у контексті європейської інтеграції України.
На виконання вказаних пріоритетів Центр веде постійну роботу з підготовки нормативно-правових актів, серед яких Проект Закону України "Про державну службу" (нова редакція) та Проект Закону України "Про конфлікт інтересів на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування", а також інші нормативно-правові акти з якими ви можете ознайомитися на нашому сайті.
Інші нормативні документи, розроблені Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу.
Укази Президента України:
Постанови Кабінету Міністрів України:
Розпорядження Кабінету Міністрів України:
Розпорядження Кабінету Міністрів України "Деякі питання підготовки та виконання програми Всеохоплюючої інституційної розбудови у рамках ініціативи Європейського Союзу "Східне партнерство" від 10 листопада 2010 р. N 2078-р
Проект розпорядження КМУ "Про утворення Інституту проблем управління"
Проект концепції упорядкування системи центральних органів виконавчої влади
Щодо реформування публічної адміністрації в Україні, то її наслідком має стати ефективна система органів виконавчої влади, належний та оптимальний розподіл функцій між рівнями публічної адміністрації, раціональні та прозорі процедури формування державної політики із залученням громадськості та інших заінтересованих суб’єктів, ефективні правові механізми захисту прав та законних інтересів громадян у відносинах з органами публічної адміністрації, мінімізація умов для корупції. Центр бере активну участь у підготовці Концепції реформування публічної адміністрації в Україні головним розробником якої є Міністерство економіки України.
Щодо забезпечення розвитку державних інституцій у контексті європейської інтеграції, то Центр виконує цей пріоритет шляхом удосконалення їх організаційних структур, підвищення професійної спроможності персоналу та запровадження принципів і процедур публічної політики з метою реалізації прав і свобод громадян України.
Публікації, що стосуються законодавства про державну службу:
Новий закон «Про державну службу»: п’ять запитань із приводу створення дієздатної держави
Брошуру присвячено популяризації нової редакції закону «Про державну службу». Пропоновану нову редакцію закону «Про державну службу» можна вважати одним з інструментів, здатних «перезапустити» українську урядову машину. Уже бодай тому, що цей закон проводить і фіксує чітку межу між політичною діяльністю та професійною державною службою, між політиком, який часто живе відвиборів до виборів, і державним службовцем, покликаним забезпечувати стабільність, спадкоємність і ефективність роботи державної машини.
Антикорупційне законодавство України
Корупція в Україні давно сприймається як органічна частина нашого життя. Було б неправильним вважати, що корупція — явище останніх років чи навіть десятиліть.Корупція розглядається як складне соціальне явище, що негативно впливає на всі аспекти політичного і соціально-економічного розвитку суспільства і держави, загрожує демократії та правам людини, реалізації принципу верховенства права, підриває соціальну справедливість, легітимність публічних інститутів, добробут, завдає шкоди суспільству, соціальному прогресу та національній безпеці.
Професійна етика публічної служби та запобігання конфлікту інтересів
Навчальний посібник містить короткий огляд ключових теоретичних позицій та аналіз найважливіших положень у сфері професійної етики публічної служби, що потребують законодавчого закріплення.